NET Dubáček

Heslo:

Registrace | Info
Zapomenuté heslo

Zpravodajský a diskusní server města Dubá
Podpořte nás umístěním naší ikonky na váš web..... Pro více informací klikněte na ikonku.

* Mexický deník Miroslava Soukupa - díl šestý - Semana Santa aneb velikonoční výprava, 1.část
Vydáno dne 03. 05. 2006 (2266 přečtení)

Milí Dubáci, přátelé, kamarádi!

Tentokrát bych Vás rád seznámil s mojí velikonoční výpravou. Vlastně první velkou cestou po Mexiku. A protože jsme toho za těch 9 dní stihli poměrně hodně (autobus, vlak, vnitrozemí i moře), rozdělil jsem tento příspěvek do dvou částí.

Byli to moje nejdelší a zároveň poslední :-( velikonoční prázdniny. Celkem jsme navštívili deset z 32 mexických států (México, Querétaro, Guanajuato, Jalisco, Aguas Calientes, Zacatecas, Durango, Sinaloa, Chihuahua a San Luis Potosí). V některých jsme se zdrželi nějakou tu hodinu nebo i den (tučně), ostatní jsme jen projeli. Suma sumárum jsme urazili bezmála 4000 km.

Mapa mexických států a jejich hlavních měst

Semana Santa

Na úvod bych chtěl říci, co je to Semana Santa. Semana Santa by se dala přeložit jako Svatý Týden. Je to týden před velikonočním pondělím, tedy vlastně velikonoční týden (významný hlavně z křesťanského hlediska – konec doby postní, ukřižování a následné zmrtvýchvstání Ježíše). V mnoha zemích světa mají v tuto dobu školáci a studenti prázdniny. A Mexiko není výjimkou. A tak jsme se s čtyřmi francouzskými kamarády domluvili, že využijeme tohoto dlouho očekávaného volna:-) k cestování a podnikli jsme výpravu na sever.

Já jsem měl sice původně v plánu jet na jih, užít si dosyta moře a slunce mexických pláží (především v okolí Acapulca), ale nakonec jsem zvolil sever a myslím, že jsem udělal dobře. Jak jsem už zmínil, je to týden prázdnin a naprostá většina vnitrozemců se vydává k moři, především lidé z okolí Mexico City prchají směrem k Acapulcu a Pacifiku vůbec. A to nemluvím o turistech – cizincích, především z USA… Takže veškerá přímořská letoviska jsou přeplněná.

Věnujme se už ale naší výpravě.

Mapa Mexika s náčrtem naší cesty

Pátek, 7.4. 2006 – Gunajuato [Guanachuáto]

Vlastně bych měl začít už čtvrtkem, protože to jsme naplánovali celou výpravu a také si byli koupit jízdenky na páteční první cestování. Na nádraží nás poměrně potěšili, protože nám uznali naše potvrzení ze školy, že jsme už od pátku na prázdninách. Oficiálně totiž prázdniny začínají až v sobotu a trvají do neděle dalšího týdne. A proč je to tak důležité? Důvod je prostý, studenti mají o prázdninách 50 % slevu (škoda jen, že to neplatí pro letadla). Cestování za polovic bylo opravdu skvělé. Ale konečně k pátku.

Vyrazili jsme v 6:30 ráno z autobusového nádraží v Toluce. To znamenalo vstávat v cca 5 hodin a dopravit se taxíkem na autobusák. Na tuto výpravu nás vyrazilo celkem pět – Marie, Pauline, Julien, Rodolphe a moje maličkost :-)

Naší první destinací bylo Gunajuato. Gunajuato je naprosto úžasné městečko ležící asi 2000 m nad mořem. Je hlavním městem stejnojmenného mexického státu, tedy Guanajuato. Nachází se cca 350 km severozápadně od Tolucy, tedy něco přes 5 hodin jízdy autobusem. My jsme ale cestovali déle, protože jsme museli přestoupit v městě Querétaro a čekat více jak hodinu na následující spoj.

Panoramatický pohled na Guanajuato

Na nádraží v Guanjuato jsme si zakoupili jízdenky na druhý den a vydali se hledat hotel, který jsme si vyhlédli v průvodci. V centru jsme náhodou narazili na jednu Kanaďanku. A jak známo, Kanaďané umí francouzsky, takže se s mými společníky domluvila jejich mateřštinou. Doporučila nám jiný hotel. A musím přiznat, že byl nádhernej. Ubytovali jsme se v pokoji v nejvyšším patře a měli jsme k dispozici kuchyni, ale hlavně přístup na letní terasu s nádherným výhledem na celé městečko. Za nocleh jsme dali každý 120 pesos (cca 280 Kč). Po „zabydlení“ jsme se vydali na prohlídku tohoto malebného městečka.

Jeden z pohledů z našeho pokoje.

Výhled na další část města z našeh pokoje

Panoramatický pohled z terasy našeho hotelu

Historické centrum patří mezi památky UNESCO a celé městečko je považováno za perlu mexických koloniálních měst. Musím dodat, že právem.

Basílica de Nuestra Seňora v centru Guanajuata

Typická ulička, vedoucí podél univerzity

Univerzita Guanajuato

Mezi opravdovou raritu Guanajuata patří doprava pod zemským povrchem. Část aut a městských autobusů sice jezdí na povrchu, ale naprostá většina „bloudí“ labyrintem tunelů pod zemí.

Povrchové“ a „podzemní“ taxi

Jedna ze zastávek MHD v Guanajuatském podzemí

Vstup/výstup do „Guanajuatského podzemního labyrintu“ spojený s veřejnými záchodky – vypadá skoro jako vstup do metra:-)

Sobota, 8.4. 2006 – Gunajuato - Zacatecas [Guanachuáto - Sakatékas]

Sobotu jsme ještě využili k prohlídce Gunajuata, především místních muzeí. V pátek byla totiž zavřená. Obzvláště muzeum Diega Rivery (významného mexického muralisty, který se zde narodil) stálo za to. Moji společníci pak navštívili muzeum Mumií, já jsme dal přednost lanovce a pohledu na město z druhé strany.

Pohled na lanovku z terasy našeho hotelu

Lanovka v Guanajuato. Překonává 76 výškových metrů na dráze 102 m.

Pohled na Guanjuato z cílové stanice lanovky.

Odpoledne jsme se pak přesunuli na nádraží a v 16:30 hodin jsme vyrazili směr Zacatecas. Po hodině jízdy, v městě León, jsme přestupovali a v 18:00 pokračovali do Zacatecas.

Do Zacatecas jsme přijeli po dalších více jak 4 hodinách, tedy asi ve 22:30 hodin. Opakoval se klasický „rituál“ – zakoupení jízdenek na další den a rychlá přeprava do zamluveného hotelu, resp. hostelu – cena 90 pesos na osobu (cca 210 Kč), komfort vynikající. Pak už jen krátká procházka, spojená hlavně s hledáním nějakého občerstvení.

Neděle, 9.4. 2006 – Zacatecas [Sakatékas]

Neděle byla ve znamení prohlídky města Zacatecas. Je to hlavní město stejnojmenného mexického státu, tedy Zacatecas. Leží asi 330 km severozápadně od Guanajuato, ve výšce bezmála 2500 m nad mořem. Oproti pintoresknímu Guanajuatu chybí uzoučké uličky, ale má také své kouzlo. Za zmínku stojí několik chrámů a kostelů, muzeí a dále pak akvadukt. Hlavním turistickým lákadlem je však kabinková lanovka, která vede prakticky nad celým městem až na kopec s krásným výhledem.

Panoramatický pohled na Zacatecas z výstupní stanice kabinkové lanovky

Pohled na Catedral z pokoje hostelu

Catedral, která stojí v samém centru města, je považována za jednu z nejhezčích katedrál nejen v Mexiku, ale v celé Latinské Americe. V poledne se zde konala Mše Svatá, které jsme se zúčastnili – Květná neděle (Domingo de Ramas). Mši předcházelo svěcení palmových větviček (tak jako se u nás žehnají ratolesti – „kočičky“). Katedrála byla naprosto zaplněná.

Detail katedrály Catedral

Svěcení palmových větviček před Catedral

Muzeum Rafaela Coronela (cestovatel a sběratel)  – za vidění stojí především sbírka předmětů z celého světa, od Japonska přes Evropu a Afriku až po Mexiko

Tak to jsou moji společníci, čekajíce na lanovku  – (zleva) Julien, Marie, Rodolphe a Pauline

Kabinka právě přijíždí:-)

Kabinková lanovka (Teleférico) v Zacatecas slouží (převážně) turistům od roku 1979. Vzdálenost 650 m urazí přibližně za 8 minut. Přepravuje 12 lidí plus „průvodce“.

Pohled z kabinky – v popředí Catedral, vzadu Templo de Santo Domingo

Pohled z výstupní stanice lanovky

Zacatecas jako na dlani (Všimli jste si akvaduktu?)

Akvadukt v Zacatecas

Večer jsme se přepravili na autobusové nádraží v Zacatecas. Ve 21 hodin jsme nastoupili do autobusu. Čekalo nás noční cestování do Mazatlánu.

(konec první části)

Adiós,

Miro, el checo :-)

[Akt. známka: 1,00] 1 2 3 4 5

( Celá tisková zpráva | Počet komentářů: 10 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek )

AKTUALITKY

30.07.2011: Dubské Švýcarsko: Soutěž s historickými výlety po Dubé
Dubské Švýcarsko na svých internetových stránkách zveřejnilo soutěž s historickými výlety po Dubé. Soutěž je vhodná pro každého, kdo má rád procházky na čerstvém vzduchu a těší ho objevovat stále něco nového. Výlety jsou individuální. Sami si zvolíte kdy, kam a s kým se na výlet vypravíte. Vyhrát můžete dovolenou, romantické víkendy na zámku Nový Berštejn a řadu dalších hodnotných cen. Více o soutěži na www.dubske-svycarsko.cz.

19.05.2008: Dětský den pro děti i veřejnost v Autokempu Nedamov
Základní škola Dubá a Autocamp Nedamov pořádá v pátek dne 30. května 2008 dětský den pro děti i veřejnost. Začátek akce je v 9.00 hodin v areálu Autocampu Nedamov.

19.05.2008: Rodiče, vyzvedněte si Rozhodnutí o přijetí Vašeho dítěte do MŠ Dubá
Ředitelka Mateřské školy v Dubé, paní Zdena Šindelářová sděluje: "Rodiče, kteří si v MŠ doposud nevyzvedli ROZHODNUTÍ O PŘIJETÍ dítěte do MŠ, které se vydávalo 14.5.2008, dostavte se po telefonické dohodě k jeho převzetí! Schůzka pro rodiče nově přijatých dětí se bude konat 24.6. od 15.00 v MŠ - oddělení Sluníček."

22.04.2008: Strašidelný les
V sobotu 31.května se koná již 4. ročník putování po okolí dubska pro děti i dospělé, tentokrát pod názvem Strašidelný les. Start je na zahradě mateřské školy mezi 14.00 - 15.00.

04.04.2008: Možnost získat prostředky na rozvoj bydlení v Dubé?
Město Dubá bude i v letošním roce poskytovat finanční příspěvky na opravu fasád, na výměnu oken a na zřízení domovních čistíren odpadních vod. Bližší informace získáte na Stavebním úřadě Dubá, tel. číslo 487 870 103, paní Čermáková nebo paní Králová.

WebZdarma.cz

Tento web byl vytvořen pomocí redakčního systému phpRS.